Burmistrz Kadencja Kontakt |
Marek Antoniewicz 2018- 2023 tel. 77 40 40 321 fax. 77 415 55 16 email: sekretariat@grodkow.pl |
||
21 października 2018 roku wybrany w wyborach bezpośrednich, na pięcioletnią kadencję 2018-2023. Kompetencje burmistrza Burmistrz wykonuje uchwały rady miejskiej i zadania gminy określone przepisami prawa. Do zadań burmistrza należy, w szczególności: 1) przygotowywanie projektów uchwał rady miejskiej, 2) określanie sposobu wykonywania uchwał, 3) gospodarowanie mieniem komunalnym, 4) wykonywanie budżetu, 5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. W realizacji zadań własnych gminy burmistrz podlega wyłącznie radzie miejskiej, kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz, opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy. Jeżeli w inny sposób nie można usunąć bezpośredniego niebezpieczeństwa dla życia ludzi lub dla mienia, burmistrz może zarządzić ewakuację z obszarów bezpośrednio zagrożonych. W przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej burmistrz działa na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Burmistrz wykonuje zadania przy pomocy urzędu miejskiego. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu miejskiego określa regulamin organizacyjny, nadany przez burmistrza w drodze zarządzenia. Burmistrz jest kierownikiem urzędu. Może on powierzyć prowadzenie określonych spraw gminy w swoim imieniu zastępcy lub sekretarzowi gminy. Burmistrz wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. Burmistrz pełni bezpośredni nadzór nad: Wydziałem Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej, Strażą Miejską, Pełnomocnikiem Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Samodzielnym Stanowiskiem ds. Promocji, Samodzielnym Stanowiskiem Radca Prawny, Samodzielnym Stanowiskiem ds. Kontroli Wewnętrznej, Gminnym Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej. |