W dniu 28 września klasy III a, II c i III b wybrały się wraz z paniami (B. Sikorską-Żyrek, J. Kuś, G. Ostręgą i E. Wróbel) na wycieczkę pociągiem do Wrocławia. Była to atrakcja, gdyż większość dzieci jechała po raz pierwszy tym środkiem lokomocji. Następnie dzieci udały się na przystanek tramwajowy, aby dotrzeć tramwajem do Dworca Świebodzkiego. Tam właśnie znajduje się Kolejkowo. Uczniowie oglądali miniaturowy świat składający się z 510 m torowisk, 15 jeżdżących pociągów, 60 wagonów, 242 budynków (w tym miniatur autentycznych budowli z Dolnego Śląska), 3473 figur ludzi i zwierząt. Mogli to wszystko podziwiać w ciągu dnia, który trwa w kolejkowie 9 minut i 4 minut w ciągu nocy. Pan przewodnik zadawał zagadki, które wszyscy wspaniale odgadywali. Następnie uczniowie na warsztatach wykonywali samodzielnie zabytkowe kamieniczki z Wrocławia, otrzymując zaszczytny dyplom „Małego Modelarza”. Kto wie, może kiedyś ktoś z nich będzie wykonywał inne wspaniałe budowle do tego miejsca?

Pan Janek, który był naszym przewodnikiem po Wrocławiu zaprowadził nas do Muzeum Farmacji. Tam mogliśmy dowiedzieć się jak kiedyś leczono ludzi, jak wyglądały urządzenia i przedmioty służące do tego celu.

Po konsumpcji udaliśmy się na dalsze zwiedzanie. Tym razem pan Janek zaprowadził nas na rynek i tam opowiadał nam o kamieniczkach (tych które wcześniej sami wykonywaliśmy). Szukaliśmy również krasnali. Ostatnim etapem było zwiedzanie dworca i zapoznawanie się z rozkładem jazdy pociągów. Wszyscy umieli przeczytać z jakiego peronu będzie odjeżdżał nasz pociąg powrotny. Kiedy udaliśmy się na odpowiedni peron okazało się, że podróżnych do tego samego pociągu jest dość dużo. Jednak mimo to szczęśliwie dotarliśmy do domu.

Wycieczka była bardzo udana. Mam nadzieję, że teraz częściej uczniowie wraz z rodzicami będą korzystać z takiego środka lokomocji i zwiedzać różne zakątki naszego regionu.