Burmistrz Grodkowa informuje, że weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 1350), które stanowią podstawę prawną do powoływania komisji do spraw oszacowania szkód powstałych w wyniku suszy, w rozumieniu przepisów
o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarskich.

Komisje będą szacować szkody spowodowane przez suszę w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku przez producenta rolnego, nie później jednak niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschodów upraw. Szacowane zatem będą wyłącznie uprawy pozostające na polach. Komisje
z oszacowania szkód spowodowanych przez suszę, będą sporządzać raporty oszacowania szkód, a nie protokoły. Szacowanie przez komisję strat spowodowanych suszą nie jest obowiązkowe.

W związku z powyższym, zainteresowani poszkodowani rolnicy powinni w pierwszej kolejności, po weryfikacji wystąpienia zjawiska suszy w Systemie Monitoringu Suszy Rolniczej na stronie https://susza.iung.pulawy.pl/ skorzystać z aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” dla producentów rolnych, której uruchomienie planowane jest  w drugiej połowie lipca br., do pobrania ze strony: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/zglos-szkode-rolnicza-w-aplikacji.

Zainteresowani producenci rolni mogą złożyć wniosek o szacowanie strat spowodowanych suszą  (wniosek do pobrania pod artykułem) w przypadku potwierdzenia wystąpienia zjawiska suszy w w/w Systemie Monitoringu Suszy Rolniczej dla Gminy Grodków, z uwzględnieniem kategorii gleby i gatunków roślin uprawnych.

Wnioski należy składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Grodkowie, ul. Warszawska 29,
49 - 200 Grodków, Biura Obsługi Klienta, parter, pokój nr 5.

 

Załączniki:
 do góry