Zrealizowano kolejny grant w PSP w Gnojnej
Kwiecień i maj przyniosły w Publicznej Szkole Podstawowej w Gnojnej kolejne pozytywne działania związane z realizacją projektu „Lanie wody wyszło z mody”, który realizowany jest dzięki grantowi przyznanemu w ramach konkursu Fundusz Naturalnej Energii, organizowanego przez Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A.”
- Uczniowie klas II – VI, pod kierownictwem nauczyciela, prowadzą stały monitoring zużycia wody w placówce. Ma to związek z wymianą klasycznej baterii ściennej w łazienkach na nowoczesną – z fotokomórką. Dzieci same doszły do wniosku, jak niewiele potrzeba, aby zmniejszyć rachunki.
- W ramach zaplanowanych działań odbyły się zajęcia laboratoryjno-badawcze dotyczące czystości wody z różnych punktów poboru oraz prezentacja multimedialna „ Najdłuższe rzeki Polski i ich dopływy”.
- Podczas dodatkowych zajęć przeprowadzono dwugodzinne warsztaty dla uczniów klas IV – VI „10 eksperymentów z wodą”. Wzbudziły one wielki entuzjazm i zainteresowanie.
- W szkole zorganizowano konkurs plastyczny pod hasłem „Mokre w mokrym” i techniczny „W podwodnym pałacu Posejdona”.
- W kwietniu przeprowadzono TYDZIEŃ DLA WODY. W ramach obchodów szkolne korytarze zamieniono w wodny świat, uczniowie poddani zostali serii prób tematycznych, rozwiązywali krzyżówki, łamigłówki i rebusy. Obejrzeli film edukacyjny.
- Woda to źródło życia – pod takim hasłem odbyła się wycieczka do ZOO we Wrocławiu, w której wzięli udział wszyscy uczniowie najstarszych klas.
- Wśród dzieci modne stało się picie wody. Zasady Zdrowego Żywienia związane z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywnością Fizyczną stały się częstym tematem pogadanek z nauczycielami i szkolną pielęgniarką, gazetek na korytarzach i w klasach.
Przed nami jeszcze spotkanie z pracownikiem Grodwik – Grodków w przepompowni i stacji uzdatniania wody.
Projekt ma charakter edukacyjno–informacyjny i cieszy się u nas wielką popularnością. Uczniowie samodzielnie zbierają dane, inicjują działania, opracowują wyniki w formie ustalonej z nauczycielami, a często samodzielnie prezentują innym. Istotną cechą jest fakt, że odpowiada on zainteresowaniom uczniów i wiąże działalność praktyczną z pracą umysłową oraz gromadzeniem wiedzy. Rozwija samodzielność, uczy podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów, a także przyjmowania na siebie odpowiedzialności. Poza tym, uczestniczący w nim podejmują współpracę z rówieśnikami i dorosłymi.