Zakończenie zadania "Usuwanie azbestu" w Gminie Grodków w 2022r.
Gmina Grodków zakończyła w 2022r. realizację zadania "Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Grodków w roku 2022" dofinasowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
W oparciu o przyznaną dotację z WFOŚIGW i NFOŚIGW oraz środki własne zabezpieczone w budżecie gminy w dniu 25 lipca 2022r. Gmina Grodków podpisała umowę z firmą Logistyka Odpadów - Realizacje Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Szklanej 20, 43-300 Bielsko - Biała - Wykonawcą zadania polegającego na demontażu i odebraniu wraz z załadunkiem z miejsca tymczasowego składowania, transporcie oraz unieszkodliwieniu odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Grodków, objętych wnioskiem.
Ostatecznie odebrano 24,560t odpadów z 16 nieruchomości, których właściciele złożyli informacje o wyrobach zawierających azbest i zgłosili chęć uczestnictwa na zasadach narzuconych przez WFOŚ i GW.
Całkowity koszt zadania wyniósł 18 045,72 zł, w tym dofinansowanie z:
- WFOŚ i GW - 6 316,00 zł
- NFOŚ i GW - 6 316,00 zł
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska tut. Urzędu 77 40 40 307 lub drogą elektroniczną adres e-mail: gkios@grodkow.pl